„Eu sunt Sfîntul în mijlocul tău și nu …”

„Nu voi lucra după mânia Mea aprinsă, nu voi mai nimici pe Efraim, căci Eu sunt Dumnezeu, nu un om. Eu sunt Sfîntul în mijlocul tău şi nu voi veni să prăpădesc”. (Osea 11:9).

Sfințenia lui Dumnezeu nu-i cea înțeleasă de noi în mod tradițional! Fraților e vremea să înțelegem corect sfințenia și dreptatea lui Dumnezeu.

Că Dumnezeu este drept și sfînt sunt adevăruri și realități incontestabile și nenegociabile! Cînd este vorba despre păcat, pedeapsă și dreptate, facem uz de versete prin care arătăm faptul că Domnul este sfînt și așa este. Însă aplicăm dreptatea și sfințenia lui Dumnezeu în general la alții și mult mai puțin la … noi.

Ce am sesizat eu în umblarea mea prin această lume, dar mai ales în biserică, e că suntem prea mult tributari Vechiului Legămînt; tributari Vechiului Testament. Suntem în general tributari și literei Noului Testament unde există pasaje justițiare. „Slova omoară, Duhul dă viață”

Desigur că există multiple pasaje în Scripturi care ne arată sfințenia lui Dumnezeu și dreptatea Sa. Cînd însă intrăm în Noul Legămînt începem să înțelegem și mai clar cum este dreptatea și sfințenia lui Dumnezeu. În Isus Hristos și în Jertfa Sa, ne este demonstrată dreptatea și sfințenia lui God.

Trebuie să spun de la bun început că dreptatea lui Dumnezeu este diferită de dreptatea și sfințenia noastră. Noi suntem subiectivi și aplicăm „dreptatea” în felul nostru deseori știrb, deci părtinitor!

„Cum să te dau, Efraime? Cum să te predau, Israele? Cum să-ţi fac ca Admei? Cum să te fac ca Ţeboimul? Mi se zbate inima† în Mine şi tot lăuntrul Mi se mişcă de milă! Nu voi lucra după mânia Mea aprinsă, nu voi mai nimici pe Efraim, căci Eu sunt Dumnezeu, nu un om. Eu sunt Sfîntul în mijlocul tău şi nu voi veni să prăpădesc”. Osea 11:8-9

Bazat pe textul de mai sus din Osea, tocmai pentru că este sfînt, Domnul NU ne pedepsește, pentru că pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste Fiul Său Isus! Dacă suntem în Hristos, motivul pentru care pe noi Domnul nu ne-a pedepsit și nici nu ne va pedepsi este tocmai faptul că EL a pedepsit păcatele noastre în Fiul Său! Desigur că pot exista consecințe ale păcatului, dar pedeapsa a căzut peste Mîntuitorul Isus.

Vrei să vezi dreptatea pură a lui Dumnezeu? Perfect! Privește la Crucea lui Hristos. Aici se vede sfințenia Sa! În loc să ne pedepsească pe noi, Dumnezeu și-a revărsat mînia peste Dl Isus.

Știi de ce tu azi ești bine mersi, nepedepsit, deși ai făcut atîtea păcate? Tocmai pentru că Dumnezeu e sfînt, EL nu te mai pedepsește pe tine, pentru că deja L-a pedepsit pe Fiul Său Isus Hristos!

Să fie clar: eu sunt împotriva păcatului de orice fel. Însă în același timp sunt conștient că Isus, (în dreptatea lui Dumnezeu Tatăl), a murit pentru toate păcatele noastre din trecut, prezent și viitor! Aceasta este surpriza și frumusețea uimitoare a Harului, a puterii Sîngelui lui Isus Hristos, dar și scandalul Crucii! Aceasta este puterea Jertfei de pe Cruce! Sîngele lui Isus ne curățește la prezentul continuu de orișice păcat! 🙂

Ce am înțeles și ce încerc să vă spun? Că în dreptatea Sa Dumnezeu este plin de dragoste. În Sfințenia Sa, Domnul este plin de milă și toate acestea datorită Jertfei lui Isus Hristos pe care mi-am permis s-o numesc și Factorul Plus! Ce e Crucea? E un minus transformat în Plus de Jertfa lui Isus: Factorul Plus 🙂 Crucea este în forma semnului PLUS!

Înaintea lui Dumnezeu, noi nu suntem și nu putem fi nici sfințiți și nici sfinți prin noi înșine, ci numai prin credința în Isus Hristos și prin Duhul Său! Fără Crucea lui Hristos putem fi morali, dar nu și sfinți!

Eu cel mai bine am înțeles și pot descrie sfințenia lui Dumnezeu prin Osea 11:9. Domnul Dumnezeu se descrie pe Sine Însuși:  „Eu sunt Sfîntul în mijlocul tău şi nu voi veni să prăpădesc” și dreptatea Sa prin Crucea lui Hristos! Mă bazez total pe Ambele!!!

Vrei să vezi inima lui Dumnezeu? Vrei să vezi caracterul Său, dreptatea și sfițenia Sa??? Privește la Cruce, înțelege, admiră și liniștește-te! Să fim și noi sfinți și drepți, dar ca Domnul!  Să fim sfinți, deci plini de bunătate și îngăduință față de cei din jurul nostru!!!

Nu s-au scris cuvinte mai sacre, mai valoroase, dar și mai esențiale decît 1 Corinteni 1:30: „Şi voi, prin El, sunteţi în Hristos Isus. El a fost făcut de Dumnezeu pentru noi înţelepciune, neprihănire, sfinţenie şi răscumpărare” 

Ce am mai înțeles este și următorul fapt fascinant: Isus nu este doar Mîntuitorul meu, ci EL este și sfințenia mea. Deși eu trebuie să mă sfințesc pe mine prea puțin reusesc, însă, de fapt, Isus este sfințenia mea, altfel n-aș avea nici o șansă! De ce cred eu ferm că voi ajunge în Cer? În nici un caz datorită mie, ci datorită lui Isus Hristos! În Cer nu se ajunge pe baza performanțelor mele, ci numai și numai pe baza performanțelor lui Isus Hristos! 🙂 Fie ce-o fi, eu rămîn în Hristos și cu Hristos!!!

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un comentariu