Sunt ori prost, ori naiv, ori ambele?

Am o mare nedumerire!!!

Am ajuns la o concluzie adevărată, dar dureroasă: nu neapărat dacă faci bine unor oameni și ei îți vor face la fel. Nu neapărat dacă îi faci bine unui om te va aprecia sau te va respecta pe termen lung. Credeți-mă că știu ce spun! De unde știu? Din experiența de 39 ani de slujitor al altarului!

Cum se explică faptul că deși am ajutat pe cîțiva oameni de-a lungul vieții mele, adică le-am făcut bine, totuși, cam mulți, prea mulți dintre ei mi-au răsplătit binele cu rău? Ce lege e asta? Oare să fie adevărat că „orice facere de bine se pedepsește”?

Am ajuns la 65 de ani și încă nu înțeleg de ce se întîmplă așa ceva tocmai în lumea creștină, sau am fost eu toată viața un naiv, ca să nu zic prost? Se poate! Nu mi-am putut imagina că și între creștinii care se consideră foarte evlavioși și deci foarte pocăiți, se poate petrece ceva atît de urît și grav! Sunt eu credul, dar totuși NU se cuvine să te porți urît cu un om care ți-a făcut bine.

Recent (Martie 2021) am cerut comitetului unei biserici baptiste din Timișoara să ne permită să închieriem sala lor cînd ei nu au slujbe, ca să nu mai plătim chirie 1000 euro lunar, unde ne întîlnim noi acum. În treacăt menționez că prin Harul Domnului, am cumpărat terenul, am plantat și am păstorit acea biserică și îndrăznesc să cred că am făcut și ceva bine în anii cît i-am slujit. După șase ani de la plecarea mea de acolo, le-am cerut să ne permită să le închiriem sala, dar au refuzat categoric și în unanimitate. Asta iar m-a surprins negativ. În unanimitate. Sunt uniți frații!

Uite, asta nu o pot pricepe. Înțeleg puțin culisele politice a refuzului lor, dar NU înțeleg totuși cum e posibil ca creștinii aceia să predice Evanghelia, (Vestea Bună), dar să n-o practice decît atunci și acolo unde le convine?? Cum mai e posibil să te duci la ai tăi și ai tăi să nu te primească? Abia acum am înțeles puțin durerea textului din Ioan 1:11…. „A venit la ai Săi și ai Săi nu L-au primit”. NU mă compar eu acel verset, dar tare mi se potrivește și mie! Și doare tare!

Cum mai pot predica oamenii aceia Iacov 4:17? „Deci cine știe să facă bine și nu face, săvîrșește un păcat”. Sau probabil nu îl predică!

Cum mai pot predica oamenii aceia din Predica de pe Munte? Matei 5:44,47. Isus a zis: „Dar EU vă spun: Iubiți pe vrășmașii vostri, binecuvîntați pe cei ce vă blastămă, faceți bine celor ce vă urăsc, și rugați-vă pentru cei ce vă prigonesc și asupresc”

„Și dacă îmbrățișați cu dragoste numai pe frații vostri, ce lucru neobișnuit faceți? Oare păgînii nu fac la fel?” Nu mai citez și alte versete ca să nu complic lucrurile și mai mult.

În fine! Sunt consternat să văd că între frați există atîta prostie, răutate, făcături, politică religioasă și dușmănie, deși NU le-ai făcut nici un rău, dimpotrivă. Eu nu înțeleg treaba asta deloc, dar sunt convins că Domnul o înțelege! Adică sper c-o înțelege! Are EL o explicație și aici, și poate cîndva o s-o înțeleg și eu, că acum nu pricep. Știu însă că „Toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce ÎL iubesc pe Dumnezeu!” Am decis să Mulțumesc Domnului pentru toate lucrurile și așa voi face și cînd nu înțeleg, dar și cînd nu îmi place!

Voi continua însă să predic, dar să și practic Evanghelia și atunci cînd nu pricep de ce unii oameni care predică Evanghelia totuși n-o trăiesc. Doamne ajută-mă!

Un comentariu

Din categoria Uncategorized

Un răspuns la „Sunt ori prost, ori naiv, ori ambele?

  1. Frate Daniel, totul se datorează firii pământești, salvarea din prezența păcatului sau glorificarea o să aibă loc după moartea omului, până atunci dăm cu capul și învățăm….
    Totuși ne-am aștepta ca un om pocăit să fie pocăit, însă știi vorba aia spusă de mulți ortodocși când le spui de Hristos și Evanghelie, păi ce să fac la voi că mulți sunteți mai răi ca ortodocșii….. Pun totul pe seama multor membrii din bisericile noastre care nu sunt născuți din nou, așa că este doar o religiozitate seacă și gălăgioasă, nimic mai mult.
    Pe de altă parte, în unanimitate se execută semeni de către oameni religioși de când lumea, nimic nou sub soare, asta nu ține de Duhul Sfânt, ci ține de ambiții, de răutate, de interese și multe alte atribute ale firii pământești. Păcat că s-a ajuns și la noi doar la o formă de evlavie în multe biserici locale, de fapt curaj, asta deoarece Scriptura ne-a vorbit clar despre vremurile din urmă și despre starea la care o să ajungă mulți din biserică și din societate.
    Credeți că atunci când Dumnezeu închide o ușă, o să deschidă alta după voia Lui și toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu.
    Fiți binecuvântat de Domnul!

Lasă un comentariu