Cele două faze ale botezului cu Duhul Sfînt

Ioan Botezătorul este primul care folosește sintagma: „Botezul cu Duhul Sfînt”, declarînd cine ÎL va aduce și ce produce în viața ucenicului lui Isus Hristos.

Sintagma se pare că a fost inițiată de Ioan Botezătorul. Toate cele 4 Evanghelii scriu ce a zis Ioan: Matei 3:11; Marcu 1:8; Luca 3.16; Ioan 1:33. Singurii autori care mai vorbesc despre Botezul cu Duhul Sfînt în Noul Testament sunt Luca și Pavel. FA 1:5; 1Cor 12.13. Însă Pavel, deși folosește aceeași expresie ca și Luca, se referă la o altă experineță, diferită de ceea ce vorbește Luca, în Fapte 2. Pavel se referă la nașterea din nou, convertire sau regenerare. Luca folosește aceleași cuvinte, dar se referă la o altă experiență: umplerea cu Duhul Sfînt.

Înțelegerea mea este că Botezul cu Duhul Sfint are doua faze: 
1.Nașterea din nou sau convertirea. 1Cor 12:13 și 2.Umplerea cu Duhul Sfint. (Fapte 1:4-5; 2:1-6).
La Rusalii ucenicii erau deja convertiți. Aveau deja Duhul. ÎL primiseră. În Ioan 20:22 cînd Isus cel viu a suflat peste ei și a zis: „Luați Duh Sfînt”. Deci aveau Duhul. Atunci ce s-a petrecut de fapt la Rusalii???? Au primit plinătatea, adică Puterea Duhului!!!
Asta e marea diferență între nașterea din nou și Putere sau Maturizare! Acestea sunt cele două faze ale botezului cu Duhul Sfint:

1. Nașterea din nou, adică primirea Duhului, este un eveniment irepetabil. Nașterea poate avea loc o singură dată. Atunci îți primești locul în Biserică, în Trupul lui Hristos. (Romani 8:9). Tot atunci ești botezat cu Duhul Sfînt. Cînd ÎL primești pe Isus, tot atunci vine și Duhul Sfînt.

2. Însă umplerea cu Duhul este repetabilă și în Fapte, dar și în viața ucenicului lui Isus Hristos. Ambele sunt necesare! Prima pentru naștere. A doua pentru putere, impact, maturitate, semne și miracole, eficiență!
La umplerea cu Duhul Duhul Sfînt. (FA 2:1-8), e posibil ca unii credincioși să vorbească în limbi, dar nu-i deloc obligatoriu! Umplerea cu Duhul Sfînt nu exclude deloc vorbirea în alte limbi, dar nici n-o accentuează.  La umplerea cu Duhul este accentuat Domnul Isus și învierea Sa, nu altceva! Se vede roada Duhului, dar și darurile sale, în viața creștinului.

În Împărăția lui Dumnezeu însă totul este și vine prin credință. Duhul Sfînt se primește prin credință, NU prin stăruință. (Citește cu atenție Galateni 3:2,5,14). Noi trebuie să fim preocupați de umplerea cu Duhul! După ea să stăruim! Dar dacă Duhul Sfînt s-ar primi prin stăruință ar fi vai de noi, pentru că ar însemna că depinde de mine, nu de Domnul! În Împărăția lui Dumnezeu totul funcționează prin credință. Mînuirea, Duhul Sfînt, Neprihănirea și Miracolele se petrec numai prin credință. Dacă stăruința după vorbirea în limbi și vorbirea în limbi ar fi dovada că am primit botezul cu Duhul, înseamnă că ar depinde de mine. Asta ar însemna că toți cei ce nu vorbesc în limbi, nu au Duhul Sfînt și nu sunt mîntuiți? Pentru că tot Biblia ne spune că cine nu are Duhul nu este al lui Hristos, deci nu e mîntuit. (Romani 8:9). Însă Scriptura este foarte clară cînd ne spune că noi am fost mîntuiți prin Har, prin credință ….. tocmai ca să nu ne putem lăuda. Singurul lucru pe care eu trebuie să-l fac pentru mîntuirea mea este să cred în Jertfa Dl Isus, restul ÎL face Domnul prin Duhul!  (Citește cu atenție Efeseni 2:8).

Care este „semnul” sau dovada că un creștin a fost botezat cu Duhul? În faza numărul unu, omul primește nașterea din nou, prin Duhul Sfînt, crezînd în Jertfa lui Isus Hristos. La faza numărul doi, la umplerea cu Duhul, ucenicul lui Hristos primește Puterea Divină de-a face ceea ce în mod natural NU poate face! La umplerea cu Duhul Sfînt ucenicul primește Putere. Ce fel de Putere?
1.Putere să se bucure  plenar în Dumnezeu și de Dumnezeu. E bucuria aceea plină de extaz a credinței reale, care seamănă cu beția. (Fapte 2:12-13; Neemia 8:10). Să nu mai poți de bucurie de dragul lui Dumnezeu.

2.Putere să fie martor plin de îndrăzneală al lui Isus! Nu îți mai este rușine să faci evanghelizare și să-L manifești prin fapte și cuvinte pe Isus cel viu!

3.Putere asupra păcatului! Nu mai domnește păcatul, ci Isus Hristos domnește în viața ta. Se numește sfințire pozitivă. Nu-ți mai place păcatul, ci domnia lui Hristos.

4.Putere de dăruire, de generozitate. Un creștin plin de Duhul NU mai poate fi zgîrcit. (Fapte 4:31-37).

Concluzie: La umplerea cu Duhul Sfînt, ucenicul lui Hristos primește Puterea Divină de-a face ceea ce în mod natural NU poate face! Se depășește pe sine!

Cînd lipsește faza a doua a botezului cu Duhul Sfînt, adică umplerea, ce se întîmplă? Lipsa umplerii cu Duhul explică de ce unii creștini rămîn convertiți la Hristos, dar neduhovnicești, superficiali, lumești, plictisiți, dezinteresați, firești și fără putere. (1Corinteni 3).

După ce ucenicii au primit plinătatea cu Duhul, parcă eu devenit alți oameni. Erau aceeași oameni, dar în același timp alți Oameni.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un comentariu