Păcăleala primelor două convertiri!

 

Trei Convertiri OBLIGATORII, dar doar a treia este validă și semnificativă!

De ce nu merge treaba bine în Romania din nici un punct de vedere? De ce suntem cea mai „creștină” țară din Europa, dar în același timp cea mai „cretină” și coruptă? De ce atîtea lupte în lumea politică și în cea religioasă? De ce atîta răutate, ipocrizie și păcat? Răspunsul este: Convertirea Incompletă! De ce nu merge bine creștinismul evanghelic sau pocăiesc? Convertirea Incompletă!

Vă fac acum o mărturisire personală, dar să nu mai ziceți de ea nimănui:

Am avut parte în viață de trei convertiri. Dacă aceste trei convertiri nu există în ființa mea, (mai ales ultima), mă tem că nu-s creștin, doar mi se pare că sunt creștin. Dacă nu ai parte convertirea Nr. 3, ești doar păcălit, în nici un caz pocăit!

1.Convertirea la creștinismul istoric (tradițional).

Cred în Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfînt. Asta e prima convertire. Ea a apărut prin influența părinților sau prin educație. E bună convertirea asta, dar foarte insuficientă.

2.Convertirea la creștinismul biblic (sau evanghelic în cazul nostru).

Dar deși sună tare evlavios, nici convertirea aceasta nu-i suficientă. Fariseii și cărturarii credeau Scripturile. Memorau cărți întregi, (degeaba), dar tot ei umileau, se mîndreau, disprețuiau și răstigneau, fără pic de discernămînt spiritual. Dar nici chiar această convertire la Scriptură, aproape sacră, nu-i suficinetă, deși pare tare sfîntă. În acest context, Pavel scrie tocmai creștinilor evanghelici: „…litera omoară, Duhul dă viață” (2Corinteni 3:6). Poți fi tobă de Biblie, dar rău ca naiba. Poți fi „îmbuibat” de Scripturi, dar plin de fiere amară.

3.Convertirea la creștinismul duhovnicesc.

Convertirea dragostei mele e Îndrăgostirea de Dumnezeu! Doar așa funcționează creștinismul, în rest el eșuează!

Convertirea la înduhovnicire, este convertirea reală și autentică. Convertirea dragostei mele înspre Hristos, e convertirea Supremă, dar și obligatorie.  Îndrăgostirea de El mă înduhovnicește. Duhul Sfînt manifestat în mine, prin Roada și darurile Sale, stăpînindu-mă și conducîndu-mă, sfințindu-mă și înobilîndu-mă, asta e Înduhovnicire. În rest e păcăleală! De ce credeți că Isus a revoltat, dar a și deranjat lumea Sa, cînd a spus: „Dacă vine cineva la Mine și nu urăște pe tatăl său sau pe mama sa, pe nevasta sa, pe copiii săi, pe frații săi și pe surorile sale, ba chiar însăși viața sa, (casă, mașină, afacere), nu poate fi ucenicul meu” (Luca 14:26). Dacă zicea să urîm soacra, socrul, păcatul, pe homosexuali, parcă mai înțelegeam, nu? Aici se referea la a treia convertire. Totul trebuie lăsat pe locul trei. EL pe locul Unu! Explicația textului din Luca 14:26 o găsiți în Matei 10: 37.

Doar a treia convertire e plăcută Domnului și după voia Sa. Fără a treia convertire, primele două au valoare, dar insignifiantă și nemîntuitoare, oricît de bine ar da! Fără a treia convertire suntem doar niște simpli păcăliți, în nici un caz pocăiți. Doamne Ferește!

Ne trebuie NEAPĂRAT si tuturor, ACUM, a treia convertire!

 

 

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

