Cum ne vorbește Domnul azi?

Viața condusă de Dumnezeu

În aceste zile sunt în cartea Numeri 9:15-23 și am descoperit un lucru frapant: cît de simplă și sigură era călătoria lor prin pustiu. Domnul îi conducea printr-un stîlp de nor ziua și un stîlp de foc noaptea. Nu era rău deloc. Era chiar simplu să fii condus de Domnul! Cînd se oprea norul se opreau și ei. Cînd pleca norul plecau și ei. Era o plăcere să ai parte de o așa călăuzire clară și specifică.

Deci, viața condusă de Dumnezeu în vechiul Legămînt era posibilă și simplă. Dar dacă azi, în Noul Legămînt, vrei Călăuzirea lui Dumnezeu, vrei conducerea SA, mie mi se pare treaba mult mai delicată și complexă. E foarte adevărat că noi avem azi Duhul Sfînt care ne călăuzește, dar uneori, sau poate chiar deseori, nu suntem prea siguri dacă a fost călăuzirea Duhului s-au au fost doar gîndurile noastre.

De ce există azi copii ai lui Dumnezeu care nu sunt siguri că a fost voia lui Dumnezeu să se căsătorească cu cutare? De ce apare îndoiala? De ce nu ne vorbește și nu ne conduce Domnul clar, vizibil și auzibil, fară confuzii și nesiguranță? De ce nu ni se răspunde clar și direct la rugăciuni cu privire la țara unde să mă mut, la jobul pe care să-l accept, la mașina pe care s-o cumpăr sau la insula unde să-mi pretrec vacanța? Cîți copii să am? Unul sau 7? La ce biserică să merg sau la care să mă transfer? Exemplele pot continua!

Deci, cum ne vorbește Domnul azi? Mai vorbește azi Domnul? Cum știu că este Domnul?

Eu chiar vreau să îmi vorbească. Chiar vreau să fiu călăuzit de EL.

Există o serie întreagă de credincioși serioși și sinceri, care pentru orice situație aproape, îl consultă pe proroc, se duc la rugăciune și așteaptă ca prorocul să îi vorbească. Și asta nu-i deloc rău, dar nici ideal, petru că asta dă …. dependență! În vechiul Legămînt, într-adevăr, Domnul vorbea prin proroci. Dar atunci nu aveau Scriptura și nici Duhul, decît doar un grup select. Noi le avem pe amîndouă!

Însă pe mine cel mai mult mă interesează să îmi vorbească și mie Domnul, direct, nu numai prin proroci. E fain cînd îți vorbește Domnul prin prorooc, dar cel mai sigur este cînd îmi vorbește mie personal și nemijlocit. Din acest motiv am primit Duhul Sfînt și  Cuvîntul Sfînt, tocmai ca să ne conducă, să ne călăuzească, să ne vorbească!

Vreau și eu să Îl aud pe Domnul! Vreau și eu să fiu condus de EL non-stop! Nu mai vreau să fiu condus de mine și să zic că Domnul mi-a vorbit.

Cunosc destui credincioși care atunci cînd le vine un gînd spun că Domnul le-a vorbit. Dar tot ei, prin afirmațiile lor au declarat erezi și catastrofe, toate punîndu-le pe seama Domnului, iar biserica a devenit o masă naivă de manevră. Dacă v-aș spune catastrofele teologice pe care le declară unii lideri evanghelici, v-ați crucii. Le-am auzit cu urechile mele!:(

De exemplu, în urmă cu cîțiva ani, am făcut reacție la declarația unui tînăr care a divorțat de soția sa, dar el cunoștea bine Scriptura? Fata a venit în biserică și s-a botezat de dragul lui. O femeie seriosă și frumoasă! Părinții ei erau nepocăiți, etc! Știți ce i-a spus după cîțiva ani de căsătorie? „Domnul mi-a zis că trebuie să mă despart de tine, că nu e voia Lui să mai rămîn cu tine”. Vă da-ți seama ce inepție a putut să declare? Domnul la început i-a spus s-o ia de soție, iar acum tot Domnul i-a spus să se despartă de ea. Ce grav! Ce escroc! Exemplele pot continua!

Concluzie: Domnul azi ne conduce prin Duhul Sfînt care ne vorbește prin Cuvîntul Sfînt. Dar atunci cînd nu avem un verset care să ne vorbească specific și clar, ce facem? Cum procedăm?

În Biblie nu găsesc specific cu cine să mă căsătoresc, și atunci ce fac? De unde știu că e de la Domnul femeia respectivă? În Biblie nu mi se spune specific ce mașină să îmi cumpăr, dar vreau să fiu condus de Domnul și aici. Cum procedez?

Atunci cînd Scriptura nu îți spune punctual și clar ce să faci, iată soluția: decizi tu, folosind înțelepciunea ta de Sus, îmbibată și curățită prin Duhul Sfînt, bazată pe principiile Cuvîntului lui Dumnezeu. Orice decizie pe care o iei nu poate fi în contradicție cu principiile Cuvîntului lui Dumnezeu! Așa te conduce Dumnezeu! Domnul ne dă nouă înțelepciunea și libertatea de-a decide prin Duhul Sfînt și pe baza Cuvîntului Sfînt ce să fac în momentele de răscruce. Amin!!!

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

