Nu îmi mai este frică de dispreț!

Pînă săptămînile trecute m-a bîntuit umbra disprețului. Mă urmărea disprețul din partea unor frați și disprețul unor pastori. Pe scurt, mă urmărea umilirea și disprețul sistemului piramidal uman religios neoprotestant românesc. Dar lucrurile s-au schimbat, prin Mila și Revelația Domnului! Nu mă mai tem de dispreț!

De ce? Și Domnul Isus a fost disprețuit. Așa ne spune Isaia. „Disprețuit și părăsit de oameni, om al durerii și obișnuit cu suferința…”. Nu i-a fost ușor lui Isus să simtă disprețul oamenilor, dar l-a suportat și înfruntat!

Ioan Mihalaș a spus: „Scuipă un cerșetor și i-ai luat toată demnitatea”. Isus, deși nu a fost cerșetor, totuși a fost scuipat – era disprețuit și umilit. A fost dezbrăcat de hainele Lui – dispreț și umilință. I s-a pus o coroană de spini pe cap – dispreț. O trestie în mîna dreaptă – batjocură. Îngenunchiau înaintea Lui – batjocură. A fost bătut și în final răstignit – umilință și dispreț maxim! Isus a fost acuzat de lucruri pe care nu le-a făcut – intoxicare, compromitere și asmuțire împotriva SA.

Dacă Însuși Isus a fost atît de umilit, nici mie nu îmi strică umilirea din partea fraților, ba chiar mă onorează, deși e teribil de dureroas!

Cînd Isus locuiește în tine, cînd Îl slujești, cînd ajuți pe cei disperați și singuri, sigur uneori, vei fi și disprețuit, dar și apreciat! Ambele fac parte din pachetul Mîntuirii, al Sfințirii și al Maturizării. Cînd ești disprețuit nu dispera! Închină-te și roagă-te!!! Și asta trece! După dispreț urmează aprecierea … unora! După scuipatul din partea oamenilor, urmează sărutul din partea Domnului!

Și primii creștini au fost la fel de disprețuiți, ostracizați și batjocoriți!

NU îmi mai este frică de dispreț și de umilință, chiar dacă frații vor continua să mă umilească și disprețuiască pe toate căile posibile! Deja m-am obișnuit! Realizez tot mai mult că e mult mai ușor de crezut și de răspîndit o minciună decît adevărul!

Ap. Pavel scrie că: „ … Dumnezeu a ales lucrurile disprețuite …. ca să nimicească pe cele ce sunt”.

Îi place lui Dumnezeu să ne uimească, slăvindu-se și folosindu-se de lucrurile disprețuite, de oamenii disprețuiți și hărțuiți

Îi place lui Dumnezeu să folosească lucrurile josnice, adică neînsemnate și disprețuite, pe cele slabe, ca să facă de rușine pe cele tari. Asta e una din plăcerile maxime ale lui Dumnezeu! Slavă LUI! Ce oamenii au lepădat, Dumnezeu a ridicat!!!

 

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

