Nu-i spune lui Dumnezeu că nu are vești bune și pentru tine.

Neemia 9. Psalmul 107

Există o minciună care încearcă să Îl înjosească pe Dumnezeu și să ne facă să credem că am păcătuit dincolo de mila Sa divină.

Pentru mulți dintre noi nu-i greu de văzut cum păcatul a adus durere, rușine sau conflict. Însă există în mintea unora dintre noi un gînd obsedant.

Cum mă poate salva Dumnezeu cînd de fapt eu sunt problema?

Unii dintre voi poate vă gîndiți chiar acum cam așa: „alții Îl pot chema pe Dumnezeu în necazul lor, dar eu nu pot, pentru că eu sunt de vină, eu am păcătuit și am ajuns în această situație de bună voie. Eu am produs dezastrul în care sunt acum. Dumnezeu m-a adus aici ca pedeapsă. Toți ceilalți îl pot chema pe Dumnezeu în strîmtorarea lor, dar eu nu. În cazul lor necazul a venit peste ei dar nu din cauza lor, dar în cazul meu, eu am adus dezastrul peste mine”.

Dacă ești în această categorie să NU mai îndrăznești să gîndești sau să vorbești așa. Nu mai îndrăzni să gîndești așa despre Dumnezeu. Nu-i spune lui Dumnezeu că textele de mai sus nu se referă și la nevoia ta, chiar dacă tu prin păcat ai intrat în această situație. E irrelevant și total greșit să gîndești și să simți așa.

„Cei ce ședeau în întunerec și în umbra morții ….. pentru că se răzvrătiseră împotriva cuvintelor lui Dumnezeu, pentru că nesocotiseră sfatul Celui Prea Înalt. El le-a smerit inima prin suferință, au căzut și nimeni nu i-a ajutat. Atunci în strîmtorarea lor au strigat către Domnul și El i-a izbăvit din necazurile lor. I-a scos din întunerec și umbra morții și le-a rupt legăturile. O de ar lăuda oamenii pe Domnul pentru bunătatea Lui”. Ps 107: 10-15.

Citiți cu atenție Neemia 9 și ve-ți vedea recidivarea poporului ales, dar și bunătatea continuă a lui Dumnezeu față de ei în urma pocăinței lor repetitive. E uimitor! Aceasta este istoria lui Israel, dar și a Bisericii!

Asta e toată forța acestor două pasaje. Oamenii ăștia erau în strîmtorarea în care meritau să fie, Domnul a îngăduit să ajungă în acele situații.

Dar nici unul nu puteți scăpa de Vestea Bună a acestor texte.

” …….. Cînd au avut odihnă, au început iarăși să facă rău înaintea Ta. Atunci i-ai lăsat în mîinle vrășmașilor lor, care i-au stăpînit. Dar din nou au strigat către Tine …. Și în marea Ta îndurare i-ai izbăvit de mai multe ori. …… I-ai îngăduit astfel mulți ani, le-ai dat înștiințări prin Duhul tău, prin prorooci și tot n-au luat aminte. Atunci i-ai dat în mîinile unor popoare străine. Dar în marea Ta îndurare, nu i-ai nimicit și nu i-ai părăsit, căci Tu ești un Dumnezeu milostiv și îndurător….” Neemia 9:28-31

N-ai nici un drept să îi spui lui Dumnezeu că nu are și pentru tine vești bune, chiar dacă ai recidivat în anumite păcate, exact așa cum s-a întîmplat cu poporul ales al lui Dumnezeu în toată istoria lor.

Cîți oameni am întîlnit în cursul anilor care au impresia greșită că Dumnezeu pentru ei nu mai are vești bune din cauza lor, a păcatului lor. Că ei sunt dincolo de veștile bune ale lui Dumnezeu. Și asta tare mă deranjează, pentru că ei limitează puterea Crucii și a Sîngelui lui Isus Hristos.

Dumnezeu a dat la moarte pe unicul Său Fiu, cea mai valoroasă persoană din univers, dar și de pe planetă, pentru a ne arăta cît de mult urăște păcatul și cît de mult iubește păcătosul.

Dumnezeu nu există ca noi să ne bucurăm de pasajele biblice, ci Pasajele biblice există ca noi să ne bucurăm de Dumnezeu și doar pe EL să Îl lăudăm!

Da, nici unul dintre noi, oricît am recidivat în păcat, nu putem scăpa de Vestea Bună a acestor texte și multe altele. La Crucea lui Hristos, există speranță și pentru tine, chiar și pentru tine 🙂

Prelucrare după John Piper

Aaaa și să nu cumva să uit: Oamenii obosesc, dar Dumnezeu nu obsește iertînd! „Sa se lase cel rau de calea lui, si omul nelegiuit sa se lase de gîndurile lui, sa se întoarca la Domnul care va avea mila de el, la Dumnezeul nostru, care nu oboseste iertînd.” Isaia 55:7

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

